Wednesday, July 21, 2010

:: :'( ::


Hidup ini xslalunya indah kn? Kegembiraan dtg silih brganti dgn kesedihan brsama dgn kekecewaan. Namun xsiapa dapat menolak takdir yg ditentukan oleh Allah S.W.T. Jam sdah mnunjukkan pkul 2.30 pg, namun aku msh lg xdpt melelapkan mtaku dek krn trknangkan hal-hal yg berlaku spnjg hri ini. Gembira yang ku rase hanya seketika dan kesedihan besrta kekecewaan dtg mnggntikan kgmbiraan itu. Andainya masa itu boleh diundurkn kmbli akan ku nikmati spnuhnya kemanisan waktu itu. Ya Allah..kenapa kdg2 ku merasakan manusia itu bgitu kejam...??? Slhkah ak mrasakn sperti itu...knp manusia sring lupa diri apabila mreka berada diatas? tidakkah mereka sedar yg sbnarnya khidupn ini seperti roda yg bila-bila masa shja mereka bleh jtuh???
Ahhh..mmg sikap manusia xmahu mngerti hati dn prasaan orng lain sehinggakn snggup mnyakit hati dn prasaan orng lain. Ya! Mmg benar setiap mnusia xkn terlepas dripada ksilapan dn kslahan. Tp adakah ksilapan dn kslahan itu akan trus dn trus dilakuan tnpa mreka mmperbaikinya??
Ya Allah....aku brsyukur padamu krn Kau beriku kkuatan untukku meneruskan khidupn wlupn sbnrnya aku hmpir xbrdya mnghadapi dugaan yg sring mndtg...ssungguhnya aku hnyalah seorang insan yg lmah...berilah aku kekuatan dn semangat utk trus mghadapi sgala dugaan yg mndtg.........


No comments: