Wednesday, October 12, 2011

::Kenapa perlu salahkan mereka::

Assalamualaikum..

Hai kawan semua...:)

Korang pernah x dengar ayat ni...

"ish, asal ko ade mesti tak jadi ! asal ko ade mst tak jadi ! ko ni masalah betullah" 

dan ini....

"eee..apasal la ko datang..ko tengok? ko datang semuanya rosak..ni semua sebab ko"

dan ini...

"aku tak suka ko ada..aku tak suka..sebab ko ada apa yang aku nak buat semua tak jadi..ko faham x??"

Ha..ni la merupakan ayat-ayat yang selalu cik wawa dengar. Hai..tak faham betul. Banyak lagi ayat yang sama erti dengan ayat-ayat diatas..haha. Apa yang cik wawa nak cakap kat sini sebenar cik wawa tak gemar dengan kata-kata orang yang selalu cakap macam tu. Bukan apa la kan. Tak bestla. Tak best sebab ape? Sebab kita sebenarnya dah kecilakan hati orang bila kita cakap macam tu. 

Bukan ape, yang sebenarnya orang yang kena tuduh bersalah sebab ade time tu tak bersalah pun. Yela cuba kita fikir. Orang tu ada kat tempat tu, dia tak buat ape-ape pun tapi tiba-tiba je kena tuduh..haisshh..tak faham betul cik wawa >.<!

Yela..sepatutnya ape-ape pun orang yang bercakap tu fikir dulu, janganla main cakap je, memangla kalau orang yang kena tuduh tu ok, ok la jadinya. Tapi cuba bayangkan kalau orang yang kena tuduh tu tak ok..ha..bukan ke haru jadinya..haisshh..

So, ape-ape pun kita nak cakap kita kena fikir dulu, jangan main cakap je..nanti bila jadi pape antara kita dengan orang tu tak bestla kan. Kalau baik-baik semuanya kan best je..hihi..^_^

2 comments:

Si qusowt said...

ish.ape la orang yg cakap 2..xjage ati dan perasaan org cmg2...dah bnde nak jadik...nk slh2 kan plak

Cik Wawa said...

2la..kdg2 ksian tau tgk org yg kene tu tau..hmm