Saturday, February 25, 2012

::Usai Aku Terima Nikahnya::

Assalamualaikum kawan-kawan ;)


Hari ni saya cakap tentang novel yang latest saya baca, baru selesai baca novel ni, tajuk dia "Usai Aku Terima Nikahnya..". Novel ni memang terbaeekklah..5 star saya bg, jalan cerita dia sangat best, menyentuh perasaan kepada yang membacanya. Macam-macam rasa masa baca novel ni, marah geram sedih, gembira..semuanya ada..hihi ;)


” Usai Aku Terima Nikahnya menceritakan seorang anak yatim piatu yang bernama Puteri yang telah diwasiatkan untuk dijaga oleh anak-anak angkat arwah datuknya. Tetapi wasiat yang dipegang oleh makcik dan pakcik angkatnya adalah semata-mata tamakkan harta yang ada pada Puteri.
Sehinggala mak long angkatnya memaksa anak lelakinya berkahwin dengan Puteri walaupun lelaki itu telah ada pilihan sendiri. Dari situ la rentetan bermulanya dari tiada perasaan sayang sehingga la timbul bibit cinta antara Iskandar dan puteri. Percaya la novel ini boleh buat anda akan rasa happy, sedih dan marah dan novel ni akan buat anda semua tak boleh nak tutup walaupun sesaat. hehhhehe enjoy your reading k “
*******************************************************

::SINOPSIS USAI AKU TERIMA NIKAHNYA::
Puteri Nur Aina, tidak pernah mengharapkan kehidupan indah di atas pernikahan terpaksanya dengan Iskandar hafiz. Baginya perkahwinan ini adalah penyelamat kepada dirinya yang derita dan dikongkong oleh keluarga angkatnya. Takdir telah menentukan mereka suami isteri telah jatuh cinta dan melalui fasa bahagia alam rumah tangga.


Namun, episod gembira cinta mereka tidak disenangi oleh beberapa pihak yang menyebabkan Iskandar Hafiz amat tertekan. Lalu keputusan yang diambilnya secara tidak sengaja telah menyebabkan Puteri Nur Aina sedih lagi terluka.

Dalam masa yang sama muncul sahabat baik Iskandar Hafiz, Megat Khalif yang telah jatuh cinta pada Puteri Nur Aina pada pandangan pertama lagi, dan sanggup berkorban apa sahaja demi melihat 'puterinya' tersenyum bahagia semula.

Dia tidak berputus asa menunggu sehingga Puteri Nur Aina dapat melupakan Iskandar Hafiz dan menerimanya dengan sepenuh hati. Malangnya, apabila Puteri Nur Aina mula menerimanya, Iskandar Hafiz kembali menagih kasih....

Puteri : "Hadirmu bagaikan seorang wira, menyelamatkan aku dari lembah sengsara, yang mengajar apa itu rasa cinta dan erti perasaan. Namun, yang seorang lagi cukup sempurna, setia mengubati lukaku, sentiasa ada saat aku memerlukan. Tanpamu aku lelah..."

Abang Is : "Kau bukannya yang pertama di hati, namun kaulah perempuan pertama aku nikahi, sehingga lidahku menjadi kelu untuk menyebut nama yang lain, menjadikan hanya dirimu perempuan terakhirku..."

Khalif : " Rasa cinta padamu tidak pernah pudar, walaupun nyawa bercerai dengan badan. Apa yang kuinginkan, hanyalah kebahagiaan dirimu, Puteriku...."

Apakah kesudahan kemelut kisah cinta mereka? Temui jawapan akhirnya dalam Usai.... Aku Terima Nikahnya..
***************************************************


Ok, saya dah selesai dengan Usai Aku Terima Nikahnya..anda-anda yang dah baca novel ni mesti setuju kan bila saya cakap novel ni best..hihi..pada yang belum baca novel ni..saya suggestkan baca la novel ni..syok..ehee :D


Ok, tu je..membebel sajakan..cukup ! Bye, Assalamualaikum ;)

10 comments:

Aliff Haikal said...

pernah dengar novel ni . ramai ckp best :)

Azzua said...

memang best sangat citer dia..mcm2 perasaan bila baca novel ni..klu ade ksmpatan bacala ;)

Azzua said...
This comment has been removed by the author.
Sarahlaa... said...

mai beli jugak haritu...tp xsempat baca lg :)

Azzua said...

ye? baca la..bacala..hihi..best sgt citer dia;)

Unknown said...

boleh beli ni bile dh hamek baucer nty hehehe

Azzua said...

hehe..ha..beli2..jgn tak beli ! hehe..best tau citer dia ;)

AmySyahiera Malik said...

da beli da novel nie ,
tp tak ade mase nk bace . hehe :D

Suci Mine said...

jadi ingin membaca novel ini juga... ^_^

Azzua said...

amy : eh..baca2..dh beli wajib baca..best tau citer dia..hihi ;)

mine : baca2 jgn tak baca ;)