Monday, September 12, 2011

::Perjalanan::

Assalamualaikum semua ;)


Perjalanan budak hingusan ni yang bernama Nur Azzua dari Batu Pahat ke Kuala Lumpur dalam keadaan yang kurang sihat..hhuhu (11/09/2011)


9.30 am
Abah hantar gi bastand Batu Pahat. Dalam kereta bergurau senda dengan mak abah dan adik. Dalam gembira ada kesedihan jauh disudut hati. Berpisah dengan mak abah, adik2..hmm..sedih sungguh. Kalau boleh nak je bawak drng sekali ikut balik KL..HUHU


10.00am
Sampai bastand Batu Pahat, abah bawah gi kedai makan. Makan dulu !! Rojak n Teh O Ais !
Lepas tu jalan2 jap sementara tunggu pkul 11.30 am.


11.30 am
Bas bertolak dari Batu Pahat. Lambaian dari mak abah dari luar bas membuatkan aku rasa sebak. Menitis air mata. Huk..:( sob2..


1.00 pm
Mula rasa bosan dalam bas. Tak dapat nak melelapkan mata.  Huh ! Tension ! Ok..lpas tu on9 jap..line internet plak slow..adeh..xde mood nak on9 lg. Tttup laptop. Tidur...zzzzZZZZzzzzZ...


2.45 pm
Jalan jem..huk..:( bila nak sampai ni. Sepatutnya waktu cmni dah sampai dah pun..haaddoooii...>.<!


3.28 pm
Alhamdulillah...akhirnya sampai ke Terminal Bersepadu Selatan. Bergegas terus ke surau untuk menunaikan solat zuhur. 


4.05 pm
Bergegas ke train menuju ke Masjid Jamek. Dalam perjalanan train plak mati. Tak jalan ! Tak ade aircond ! Tak ade lampu ! Gelap ! Gusar dalam hati, risau, takut!!! sebab xde teman melainkan semuanya orang yang tak dikenali. Berdoa agar Allah sentiase melindungi..amin...15 mnit kemudian, semuanya dalam keadaan baik, train berjalan seperti biasa..alhamdulillah..;)


4.40 pm
Masjid Jamek. Sedang menuruni anak tangga dengan membawa beg yang berat, pintu train ke KL Sentral terbuka luar. Sampai depan pintu tak sempat nak melangkah pintu train tertutup. HUH !!! Aku dah terlepas train..eeeee...
Sedang menunggu train yang lain tiba ternampak kelibat orang2 yang dikenali tapi tak pasti, oh mungkin pelanduk dua serupa. Tapi bila dekat ! Ooohh, orang kampung rupanya, sedara sendiri pulak tu..aduhai..ade hikmahnya aku terlepas train td..alhamdulillah..Thank You Allah..;)


5.10 pm
KL Sentral. Huh !! Muka tak dapat nak tahan tunggu bas U63 lambat sangat..sabar2..


5.45
Bas U63 sampai. Dalam berebut2 bas tu terjumpa plak kawan. Alhamdulillah aku ade kawan balik ni. Rasa lebih selamat. Dalam perjalanan : - JALAN JEM, BANYAK KENDERAAN ! huh!!


6.30 pm
Sampaila rumah. Impian Meridian Subang. Alhamdulillah. Lega sangat.


Thank You Allah..;)

No comments: